Kajuitschot
Bij de houthandel |
Het kajuitschot was waarschijnlijk in het verleden al een keer gerepareerd. Helaas was dit gedaan met platen mahonie triplex, niet onze keuze voor deze schouw.
Voor de vervanging van deze platen triplex hebben we nu gekozen voor massieve delen.
Bij een houthandel in de buurt konden we een paar 25cm brede, 100 jaar oude, teak vloerdelen uitzoeken. Deze waren voor de helft van de offerte die we hadden gekregen voor massieve delen mahonie. Dit werd dan ook onze keuze.
Ter plaatse konden de bijna 4 meter lange planken gelukkig al ruw op maat gezaagd worden, zodat het vervoer gewoon in de auto kon.
Dagje hard werken |
Verder hebben we er voor gekozen om meteen ook de vorm van het kajuitschot iets te wijzigen.
De oorspronkelijke vorm legde de nadruk nogal op de smalle hoge vorm van de kajuit en ook het losse schotje voor de waterkering in het gangboord verstoorde de lijnen van de boot ongunstig. Het in een vloeiende lijn doortrekken van het kajuitschot tot tegen het boeisel geeft een veel rustiger beeld en oogt ook een stuk breder en massiever. Met de hoogte en de vorm is verder nog wel rekening gehouden met de plaatsing van een eventueel zetboord.
sb kant geschuurd |
Ook een van de nieuwe zwaardval liertjes gepast om te kijken hoe dat staat en of de vorm wel helemaal klopt.
zo gaat het er dan uitzien |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten