woensdag 11 april 2018

Beslag en rubberkit

Fabricatie en montage

montageplaat kielboutmoer
De ring van de kielboutmoer onder de motor had onvoldoende draagvlak omdat de kielbout niet in het midden van de binnenkiel zit. Voor de sterkte hebben we deze vervangen door passende staalplaat van een halve centimeter dik. De plaat zit met vier schroeven en een laag bitumenkit vast op de binnenkiel.
Het gat van de kielbout wat iets uit het midden zit hebben we zo gelaten.

Voorsteven beslag gemonteerd
Het beslag van de voorsteven is nu helemaal af en kon nu ook permanent gemonteerd worden. De afdichting tussen de houten steven en het beslag is hier met een rubberkit gedaan waarna het stevenbeslag in zijn geheel vastgeschroefd kon worden.
beslag van het kluiverboomstag
Hiervoor zijn wat zwaardere RVS schroeven met gleuf gebruikt voor de authentieke uitstraling. Onderin waar het waterstag zijn aangrijpingspunt heeft is voor de sterkte een 12mm bout gebruikt die door de hele voorsteven gaat en aan de binnenzijde met een moer stevig word vastgezet

Inmiddels is ook het beslag van de kluiverboom verstaging af en kon het voor de eerste keer gepast worden op de boot.
We zijn erg blij met hoe dit beslag uiteindelijk uit is komen te zien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten